10 Soruda Beynimizi Ne Kadar Kullanıyoruz Testi


Hiç düşündük mü, beynimizi ne kadar kullanıyoruz? Beynimizin nimetlerinden ne kadar yararlanıyoruz? Beynimizden gerçekten istediğimiz verimi alabiliyor muyuz? Bu testle işte bunu göreceğiz.
İnsan yaratılırken herkesle eşit olarak yaratılır. Bazıları kalabalıklara uyup, “böyle gelmiş, böyle gider” derken, bazıları sürüden ayrılmayı ve kurtla savaşmayı seçer. Yaratıcının insanoğluna en büyük hediyesi beyindir. Beynin en önemli işlevi olan akıl, bir insan ile bir kaya parçasını ayıran yegâne özelliktir.

Düşünebilen, araştırabilen, hissedebilen, hayal edebilen insanoğlu eğer bunları yapmazsa bir kaya parçası ile aynı düzeye iner.
Bu gün hayatın koşturmacası için malasef beynimizi bir köşeye bırakıyoruz. Ona sahipsiz bir sokak çocuğu gibi davranıyoruz. İşte hayatımızın en büyük yanlışı!
Beynimizi kullanmak, bize doğuştan verilen bir sorumluluktur aynı zamanda. Beynini kullanmayan insandan beyni elbet bir gün hesap soracaktır. İnançlarımızı aklımızla, kalbimizle bulalım. Taklitçi inançlara ve yaşamlara sahip olmayalım. Böyle gelmiş böyle gider değil, böyle geldiyse böyle gitmeyecek, diyelim. İnsan olmanın gereği sürüyle yaşamak değil, sürüden ayrılmak, keşfetmek, yolunu bulmak, hayallerinin peşinden gitmektir.
Hepimiz bunu başarabiliriz. Yeter ki bir gün bir yerden başlayalım.
Aşağıdaki sorulara vereceğiniz evet-hayır cevapları, beyninizi ne kadar kullandığınızı gösterecektir. Hemen şimdi başlamaya ne dersiniz?

1) Kararlarımı çevremden etkilenmeden kendim alırım.
a.Evet             b.Hayır


2) Arkadaşlarımı, dostlarımı kendim seçerim.
a.Evet             b.Hayır


3) Okulumu ve mesleğimi kendim seçtim.
a.Evet             b.Hayır


4) Hayatıma dair büyük değişimleri tek başıma karar alabilirim.
a.Evet             b.Hayır


5) İnançlarıma araştırarak, sorgulayarak sahip oldum.
a.Evet             b.Hayır



6) Evleneceğim insanı kendim seçtim/seçerim.
a.Evet             b.Hayır



7) Her gün kendime yeni hedefler koyarım.
a.Evet             b.Hayır



8) Para kazanmak için değil sevdiğim için çalışıyorum.
a.Evet             b.Hayır



9) Ailemi ve etrafımı ilgilendiren kararları ortak alırız.
a.Evet             b.Hayır




10) Yaşamayı bir keyif olarak görüyorum.
a.Evet             b.Hayır


EVET cevapları daha çoksa, beyninizi son derece yüksek bir verimle kullanıyorsunuz demektir.

Beynimizi kullanalım.
Hayatı keşfetmeye çalışalım.
Sorular soralım, sorularımızın peşinde koşalım.

Adem Özbay
ademozbaya@gmail.com

www.hepsi10numara.com


0 yorum:

Yorum Gönder